torsdag 11 december 2008

balsam för själen..

3 meningar från senste dygnet som jag väljer att inte ta åt mig..

(och det funkar ju jättebra såklart)



1. T till M i bilen hem efter simskolan. Han har ett foto av mig i bilen.

"- Ibland är det skönt att bara se mamma på bild, för då behöver man inte prata

så mycket!"



2. O hade nästan 40 graders feber i natt och låg i min säng. Hon hade små feberryckningar i hela kroppen så jag låg och smekte henne lugn... trodde jag. När jag låg och drog fingrarna på hennes heta panna så vände hon sig mot mig, drog sig intill mig och viskade i mitt öra

"-Mamma, sluta ta på mig hela tiden."



3. I morse när T skulle skjutsas till dagis så målade jag mig inte, inget vax i håret heller.

Så jag slängde på mig brillorna för att få lite färg i nunan. I kör sa flickorna..

"-Men mamma, du ser ju ut som en häxa!"



Jo , dom vet hur dom ska få en på topp!

5 kommentarer:

Comvidare sa...

Hahaha, så sött!

Vardagslyx... sa...

Joru,....Maud Olofsson klingar inte så illa nu va?

..me.. sa...

Underbara små varelser..

E sa...

hi hi hi...man ska ju inte tro att man vet vart man har dom jämt. Ärliga är dom iaf.

Vardagslyx... sa...

Småtroll!