tisdag 16 december 2008

själabalsam del 2..

Barnen har ju under senast veckan kommit med en hel del inte så fördelaktiga uttryck.
Kanske toppade dom listan ikväll..

Flickorna låg i badet och tvagade sig.

Mamman satt bredvid på TOALOCKET och läste julrecept.

Helt plötsligt utbister T "-Titta mamma!, där är ju du!"

Hon pekade glatt i aftonbladetsbilagans sista sida.
Babben Larsson.

Jag sansade mig och funderade på om jag skulle råka få lite skum i hennes ögon vid hårtvättningen, eller om jag bara så där lite busigt skulle stoppa ner hennes huvud under vattenytan. Lite bara..
Precis när jag greppade schampoflaskan för alt 1 så säger hon "-Näe, det är ju V och T´s mamma!"
Mamma S på flickornas dagis är en sån där mamma man bara älskar att hata! Oavsett tid, plats, sjukdom eller stress så ser hon oförskämt bra ut. Uääkk!
Och inte nog med det! Hon är trevlig åxå..

Så jag valde då att flickorna sagt att jag var lik mamma S och inte att vi båda ser ut som
Babben Larsson.

Ps. Jag vill tillägga att Babben såg VÄLDIGT bra ut på bilden!

2 kommentarer:

Comvidare sa...

Åh, tack. Det finns en Gud. En rättvis Gud som delar ut tanter till de som skrattat åt andras tvillingar som ser ut som tanter.

*myser och lägger på minnet*

Vardagslyx... sa...

*räcker ut tungan*