fredag 5 december 2008

inspiration..


Onsdagskvällen denna vecka spenderade jag på stadens simhall.


Rätt medioker simhall. Skulle kunna vara riktigt bra. Men då måste först personalen

i kassan bytas ut eller lobotomeras och programeras om!


Familjens 5 och 4åring hade simskola och denna gång(lektion 2) skulle det förhoppningsvis

läras ut simning.


Jag satt på en bänk och tittade på medan T och E stojjade i vattnet innan allt skulle starta.

Fascinerades av vad dom vuxit sen i somras.

Såg sedan på folket omkring mig och blogginläggen kom vinandes genom luften.


Om hon som hade samma sjukdom som mig förmodligen.. typ nougatbrist.

och hon skulle behövt en ny bikini, för hon hade 4,5,6 bröst som hängde på olika ställen.


Om killen som haft samma badbrallor sen -84, i speedomodell fast en billig kopia med grön/blå/turkost incamönster. Gud hjälpe mig för den synen..


Om söta barn som ropar -Kolla nu! Kolla, visst simmar jag? fast det ser ut som dom ska drunkna när som helst.


Om den enorma simläraren som coachar 15 barn i en bassäng som verkar få 10 hörn när alla rör på sig i olika riktningar.


Men nu när jag sitter vid datorn med alla bokstäver i rader under fingrarna så uteblir meningarna. Formuleringarna blir bleka skuggor. Orden blir enstaka och meningslösa.


Så jag lägger ner pennan och återkommer vid inspiration..

1 kommentar:

Comvidare sa...

Haha, badbyxorna såg jag sist jag var där. Gud hjälpr mig med!