onsdag 17 december 2008

en enda bok..

Året börjar lida mot sitt slut och jag försöker summera..

Jag hade ett mål med året. Jag skulle läsa en bok. En enda.

Med facit i handen så har jag lyckats med året. Jag är inne på bok nr 3..
Jag läser in mer i detta så klart.
Det har funnits tid att läsa.
Det har funnits ork att läsa.
Det har funnits fokus att läsa.
Det har funnits lust att läsa.
Tittar jag på dessa ord så speglar det mycket året som gått..

Trots så mycket som hänt med separation, nya familjer, mer mat, tvätt, skjuts osv,
så har jag haft det bästa året i mitt liv.

Det känns som min själ legat nerbäddad under en varm filt med en spännande bok mest
hela tiden. I handen har jag haft en kopp varm choklad att värma mitt inre med så fort det känts kyligt.
När mitt yttre skalats av och jag varit sårbar har genast en famn funnits för mig. Hos kärleken, eller en vän.
Varje gång jag halkat på isen har någon fångat upp mig.
Jag har aldrig känt mig ensam.

Mitt inre känns som ett mörkt rum med många ljus..

3 kommentarer:

Lyckliga Hon sa...

Vilket UNDERBART inlägg!! Jag blir alldeles varm i magen av att läsa det. Så trösterikt för en som är på väg dit.

..me.. sa...

Jag håller verkligen med Lyckliga Hon - man blir varm att läsa, du är värd all tid under en filt med en bok och varm choklad!!! Kram hela dagen - o nej, vi hade nog ingen tur med våra besökare idag, de hade tittat VÄLDIGT fort...synd..nåja vad är en bal på slottet - om 7 dagar är mitt mål att vara inne i det nya huset..kul och skrämmande på samma gång!!!

Vardagslyx... sa...

Tack snälla ni!!

Och lyckliga hon: Snart!! : )