lördag 13 december 2008

kärlek..

Har sett en favoritfilm ikväll. Love Actually. För vilken gång i ordningen vet jag inte.
Men varje gång jag ser den ser jag nya saker.
Idag förundrades jag av själva kärleken. Vilken kraft den har.

Som på en flygplats. Finns det ett mer kärleksfullt ställe?
All lycka som finns. Möten. Farväl. Kärlek mellan vuxna, barn, en hund..

Visst får man hopp om att världen ändå är en varm och kärleksfull plats att leva på?

Kärleken över vinner allt. Amor vincit omnia. Gamla bevingade ord som håller ännu.

Jag tror att alla människor längtar, vill ha, söker kärlek genom hela livet.
Alla medger det kanske inte, men jag tror det ändå.

Vid katasrtofer tex. Vem har hört talas om någon som i livets sista skälvande minuter
ringt upp någon för att säga hur mycket man hatar denne?

Nej, men så många gånger man hört berättas om tillfällen vid bränder, flygkrascher, nödlägen
då folk gör allt för att få bedyra sin kärlek till någon.
Det ger mig hopp..

Inga kommentarer: