onsdag 31 december 2008

Enåenkvart..

En timme och femton minuter kvar av detta år.

Med viss sentimentalitet säger jag adjö, men med nyfikenhet välkomnar jag nästa.

Ikväll var vi bortbjundna till Mästerkock F och hans söta Jek.
Jag hade putsat skorna, strukit finaste sjortan till M, övat på dansen
och svultit mig inför maten.
T magsjuka. Hemma.
Hasttinad fläskfilé, bea på flaska, cola i fina glas med is.

Nu sover hela barnaskaran och jag sitter och gissar på hur många timmar jag
ska få sova i natt.

Vad är väl en bal på slottet?

Gott nytt år på er kära vänner... vi ses 2009!

2 kommentarer:

Comvidare sa...

Men vad är det jag läser? Så tråkigt! Fast om det är någon som ska råka ut för inställda festligheter så är det väl du....för du behärskar verkligen konsten att lyxa till vardagen ändå! Det kan vara så att du är bäst i världen på det!

Stor kram till dig!

Nu suger vi tag i 2009 och ser vad som händer där!

E sa...

Men åh va tråkigt för er.
Men ni slapp bli bakis i alla fall.

Tack för ditt enastående gulliga roliga inlägg. Mysigt var det på alla sätt. Både inlägg och inte minst mötet IRL. Det minnet ska jag vårda ömt. Tro mej jag kommer till norrland igen.
Om ni någonsin längtar till söder vet ni vart ni ska vända er, för guidad tur och husrum. Jag menar det verkligen. Det är bara att ringa. Det ryktas att nyår blir hos mej nästa år. Då måste ni vara med också.
Stor Kram och krya på er.